[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Æble-tzatziki

mandag den 10. oktober 2011

Æble-tzatziki

Til aftenmenuen i lørdags, prøvede jeg noget nyt, nemlig at lave tzatziki med æble istedet for agurk, så det blev en efterårs tzatziki. Det fungerede bare helt vildt godt!

Min søde far havde mollet nogle æbler da han var på arbejde, så ved ikke helt hvad slags der blev brugt.

Du skal bruge:

- 500 g græsk yoghurt
- 3-4 æbler
- 2-3 fed hvidløg
- Salt

Fremgangsmåde:

- Riv æblerne. Gerne sådan det bliver tynde stave, så det ikke bliver sådan noget æble-sjap. På den måde skal du heller ikke trykke væde ud af æblerne.
- Bland æblerne med den græske yoghurt og hvidløg og smag til med salt.





Nemt og lækkert!

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en lækker variant :)
    Og det er altså sjovt med det udtryk "mollet" - nu har jeg læst det på flere blogs, men jeg har aldrig hørt det "i virkeligheden" - er det mon noget jysk? ;)

    Xenia
    http://www.hjemmehosxenia.dk/

    SvarSlet
  2. Xenia -Det er virkelig lækkert. En rigtig efterårs-tzatziki!

    At gå på mol tror jeg er nordjysk :) det er ihverfald der jeg har det fra :)

    SvarSlet