[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Er du fra Århus?

søndag den 29. maj 2011

Er du fra Århus?

Flytterod og eksamensopgave har fyldt min maj måned og er nu endelig kommet godt til mit nye hjem.
Bor nu sammen med min kæreste i Århus og det er skønt.

Oppe i Aalborg hvor jeg boede før, boede jeg tæt på mad-mekka, hvor man kunne blande de dejligste salater.
Nu sidder jeg som ny i Århus og ved ikke rigtigt hvor man finder spændende mad. Sjove butikker. Lækre spisesteder.

Så en lille bøn, hvis nogen der ude ved noget, hvor man finder noget godt i centrum, så byd gerne ind.

Undskyld ventetiden, Lea

6 kommentarer:

  1. Velkommen til Århus :) - Eller Aarhus som det jo hedder nu ;)

    Tag ud til Thai-Binh Trading hvis du kan li' at lave asiatisk mad - Men sørg for at forberede dig på at styre købelysten :) http://thaibinh.dk/om_os.html

    Af restauranter kan jeg varmt anbefale Restaurant Mellemrum - http://restaurantmellemrum.dk/

    Og så er der jo Bazar Vest der er et besøg værd - Deres slagter har de lækreste mørbradbøffer og salatmekka har de også :)

    SvarSlet
  2. Velkommen til Århus :) (synes den "nye" stavemåde er tosset :p)

    Er også selv gammel nordjyde der er flyttet herned. Jeg vil også klart anbefale Bazar vest - det er virkelig et grøntsagsmekka, med hensyn til slagteren skal du være opmærksom på at der er 2, det er nemlig den "gamle" der er bedst.

    Butikker er jeg en stor fan af designertorvet - der ligger både ved åen og i badstuegade, og kunst og køkkentøj der også ligger ved åen (lige overfor magasin)
    Inde i byen kan jeg anbefale Kloster frugt og grønt (lige ved siden af Føtex i Guldsmedegade) der er et ok udvalg af gode grøntsager, jordens bedste feta og et rigtig godt udvalg af diverse krydderier.

    SvarSlet
  3. Hvilken slagter er "den gamle" i Bazar Vest?

    Jeg vil også anbefale Salling Super. Der har de alt muligt lækkert.
    Dolce Vita is og pizzaer fra Casa Mia. Det er farligt at bo lige midt imellem de to steder :)

    Kathrine

    SvarSlet
  4. Tusinde tak for alle de gode råd!

    Jeg bor selv lige ved Kloster frugt og grønt, og er stor fan af deres haydari! Mums.

    Det er altid spændende at prøve nogle nye butikker og spisesteder og pt er føtex det sted jeg besøger mest og det kan godt blive en smule kedeligt i længden :)

    Og tak for jeres velkomst til smilets by (som i min verden stadig staves med Å ;) )

    SvarSlet
  5. Jeg mener han selv reklamerer med at være den "rigtige/originale" slagter i bazar vest.
    Jeg linker lige til deres side: http://www.bazarvest.dk/SLAGTERE.aspx?ID=908 i beskrivelsen er der de 2 slagtere, det er den der hedder Al-Hilal (nummer 6 på kortet)

    SvarSlet
  6. Der er en helt masse gode steder i Mejlgade:

    Oli Nico - Enkel mad, gode råvarer, lille menukort, vildt billigt, og så har de salg af lidt delikatesser, og så har de Sportscola!.
    Sct. Oluf - Det ligner en bodega, men de sælger god og solid mad - også til meget lave priser, og så er betjeningen lidt spøjs.

    Il Mercatino - Byens ubetingede bedste (og mest ægte) italienske pizzaer og et fint udvalg af italienske specialiteter.

    Kif-Kif - Tunesisk mad, billige priser og sød og venlig betjening, man skal selv medbringe drikkevarer (i hvert fald vin - kan ikke huske, om de sælger sodavand o.l.).

    Svineriet - En af de bedre og lidt dyrere restauranter i Århus - men de laver bestemt mad, der er prisen værd.

    Gourmet Garagen - Gourmet Garagen ligger lige ved siden af Svineriet og har samme ejere. Det er rustik italiensk mad af god kvalitet, og så er det til en yderst overkommelig pris.

    Komfur - Komfur har de samme ejere, som Mellemrum. Det er god og enkel mad på en meget lidt krukket måde (og så har de god vin), og det er til udmærkede priser. Det ligger i Guldsmedegade.

    Rarbar - Hver lørdag har de noget, de kalder Supperclub. Det er tre retter til 168, og der er kun den ene menu. Det er vildt populært, og man skal altid booke bord.

    Salon Salon - Ligger i Vestergade, og det er fantastisk lækkert mad lavet af regionale råvarer. Menuen er dynamisk, lille og består af det, som kokken har lyst til at lave af de råvarer, som han har kunnet finde i ordentlig kvalitet. Det er lidt dyrt, men altid et besøg værd. Det drives af manden bag denne blog: http://kulinarias.blogspot.com/

    Sota Sushi - Byens bedste sushi, nuff said. Ligger i Vestergade. Bestil bord.

    Oishii Sushi - Running sushi. Ok kvalitet, mest af alt sjovt, fordi det netop er running sushi. Ligger i Nørregade.

    Sigfreds Kaffebar - De har byens bedste kaffe, og det er verdens sødeste baristaer, de har ansat. Ligger i Ryesgade. Køb deres klippekort og spar ca. 30% på kaffen.

    SvarSlet