[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Er gået totalt bananas!

lørdag den 18. juni 2011

Er gået totalt bananas!

Så blev første eksamen overstået igår, så nu synes jeg at det er på tide, at jeg får vækket bloggen lidt til livs igen!

Idag blev jeg godt og grundig træt af at se på nogle sørgelige bananer vi havde liggende og besluttede mig for at bage lidt -det er trods alt ved at være længe siden!
Bagværk og den ægte danske sommer vi har idag, passer jo utrolig godt sammen!

De første to bananer måtte lade livet til et bananbrød jeg fandt på Arlas hjemmeside, det kan du finde her. Jeg synes brødet smager godt, men ret sundt, hvilket nok skyldes havregrynene. Men det er jo ikke skidt! I det brød jeg lavede, brugte jeg peacannødder. Ville egentlig have brugt valnødder, men de var udsolgt og så smager peacan jo ret meget valnødde-agtigt, så det fungerede fint!
Ydermere tilføjede jeg lidt vand, for blandingen var simpelthen alt for tør efter min mening.


Bananbrød



De to andre bananer blev brugt i en omgang muffins. Ud over de sølle banener, havde jeg en lille skål lige så sølle danske jordbær i køleskabet, jeg af en eller anden grund ikke havde fået spist, som også kom i muffinsene.

Du skal bruge:
2 overmodne bananer, most
½ bakke, gerne lidt smattet, jordbær, most
4 dl mel
1 dl havregryn
2 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
1 tsk groft salt
½ dl sukker
1 dl smagsneutral olie
1 god håndfund nødder, jeg brugte peacan. Grofthakket.
100 g 80% mørk chokolade, grofthakket
100 g hvid chokolade, grofthakket


  • Bland de tørre ingredienser i en skål.
  • Tilføj olie og mosede frugt og rør godt. 
  • Tilføj så chokolade og nødder og vend blandingen. 
  • Fyld muffinsformene 2/3 op med dejen.
  • Bag i ovnen i 15-20 minutter ved 180 grade i en varmluft ovn. 

Jeg pyntede muffinsene med en tør banan skive, inden de kom i ovnen.
Hvis man er stor fan af at bage muffins, synes jeg at man bør gøre sig selv den tjeneste og så anskaffe en muffinbradepande! Jeg kan simpelthen ikke leve uden min og man får de fineste ensartet kager!


Banan-jordbær-pecan-chokolade-muffin!


Håber ikke jeg er blevet glemt ;)

Vi smages ved, Lea!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar