[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Min udgave af tabouleh.

torsdag den 30. juni 2011

Min udgave af tabouleh.

Min yndlings salat pt er tabouleh lavet af perlespelt istedet for bulgur. Det er så mættende, så man ikke rigtigt behøver andet.
Jeg er ikke så god til gram og antal, når jeg laver denne salat, så jeg vil bare liste hvad jeg blander i og så må det være en smagssag hvor meget man smider i af hver ting :)

Du skal bruge:


  • Kogt afkølet perlespelt.
  • Feta, smuldret 
  • Tomat, hakket
  • Agurk, hakket
  • Rødløg eller forårsløg, finthakket
  • En lille chili, finthakket
  • Mynte, finthakket
  • Persille, finthakket
  • Saft fra en lime


Bland hele baduljen og nyd! Hvis det skal være ekstra lækkert, så drys kernerne fra et granatæble ud over, eller erstat lime med appelsin saft og hak kødet fra en appelsin og bland i. 



Vi fik salaten forleden med godt brød, tzatiki og falafel fra Nutana. Virkelig lækkert, nemt og mættende!

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar