[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Hindbærmuffins med lime og hvid chokolade

torsdag den 30. juni 2011

Hindbærmuffins med lime og hvid chokolade

I går fik jeg en utrolig lyst til at bage og når jeg får sådan en lyst, er muffins altid en god idé! Mine tanker faldt på hindbær muffins med det samme, men synes ikke rigtigt de bare skulle være plain muffins med hindbær. Kom i tanke om, at jeg i forrige udgave af Magasinet Mad! havde læst at lime og lakrids var gode partner til hindbær, så der var løsningen.

Første omgang muffins blev altså med hindbær, lime og hvid chokolade.



Til ca. 18 muffins skal du bruge:

300 g mel
200 g sukker
1½ tsk vaniljesukker
1 tsk bagepulver
3 æg
1 dl olie
3½ dl creme fraiche 
½ pose optøret frosne hindbær
100 g hvid chokolade, hakket
saft fra 1 lime


Fremgangsmåde:

  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft. 
  • Bland de tørre ingredienser i en skål og de våde i en anden og vend vend de tørre i de våde.
  • Ved lime, chokolade og hindbær i.
  • Fyld muffinformene 2/3 del op. 
  • Bag dem i 16-20 minutter, alt efter ovn. 
Jeg har flere gange set sådan nogle kage mousse poser, fra Dr. Oetker, som jeg tænkte jeg ville pynte mine muffins med. 
Til disse med lime og hvid chokolade valgte jeg den med vanilje-smag. 


Det var utrolig nemt at lave, det eneste der skulle tilføjes var mælk og så skulle det piskes i 5 minutter og så var der pynt til kagen. 


Nemt og lækkert!

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar