[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Hindbærmuffins med heksehyl

torsdag den 30. juni 2011

Hindbærmuffins med heksehyl

Som jeg næste i mit tidligere blogindlæg, var jeg i humør til at bage og valgte faldt på hindbærmuffins. Disse blev med heksehyl, hvilket var en spændende smagsoplevelse og helt sikkert ikke sidste gang jeg bager dem.


Til ca. 18 muffins skal du bruge:

300 g mel
200 g sukker
1½ tsk vaniljesukker
1 tsk bagepulver
3 æg
1 dl olie
3½ dl creme fraiche 
½ pose optøret frosne hindbær
1 pose heksehyl, hakket i stykker (gemte nogle stykker til at pynte kagerne med)



Fremgangsmåde:

  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft. 
  • Bland de tørre ingredienser i en skål og de våde i en anden og vend vend de tørre i de våde.
  • Vend heksehylene i blandingen. 
  • Fyld muffinformene 2/3 del op. 
  • Bag dem i 16-20 minutter, alt efter ovn. 


Til disse med heksehyl, valgte jeg den blanding med jordbærsmag, også kage mousse fra Dr. Oetker.  



Begge muffins var rigtig lækre og jeg var ret vild med det kage mousse. Især den med jordbær smag, den smagte lidt som guf til is.

Alle muffinsene blev prøvetestet af McDreamy og hans to venner og de blev godkendt.


De lyserøde er disse muffins, de hvide er hindbær med lime og hvid chokolade og de sidste er jordbær/banan muffins.

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar