[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Cookies

tirsdag den 17. august 2010

Cookies

Når regnen trommer på ruden, er det rart med en varm kop et-eller-andet og til sådan en kop, er en cookie meget passende.
Efter at have prøvet nogle forskellige opskrifter gennem tiden, har jeg fundet en jeg synes er lækker.

Du skal bruge:
150   g    blødt smør
100   g    brun farin
275   g    mel
½     tsk  salt
½     tsk  bagepulver
100  g    chokolade
50    g    cashewnødder
1            æg

-Pisk smør og farin til luftig masse med el-pisker.
-Bland mel, salt og bagepulver og sigt i og rør grundigt.
-Hak chokolade og nødder og bland i.
-Slå ægget ud i blandingen og ælt grundigt.
-Sammen dejen til en pølse og stil den i køleskabet i en time.


-Tag så pølsen ud og skær den i skiver og læg dem på bagepapir med lidt mellemrum.
-Bag dem i 12 min ved 160 grader.

-Når de kommer ud af ovnen, skal de ligge i 10 mins. tid og blive hårde.


Jeg har denne gang lavet to slags, den ene er det overstående opskrift og i den anden, har jeg skiftet alm. chokolade ud med hvid chokolade og erstattet cashewnødderne med pistacienødder og må erkende, at denne nye blanding er blevet min nye favorit.

Velbekom

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar