[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Asiatiske fiskedeller og ingen katastrofe!

torsdag den 31. marts 2011

Asiatiske fiskedeller og ingen katastrofe!

I dag er mit held i køkkenet endelig vendt!

Middagen i dag stod på asiatiske fiskefrikadeller med grøntsager vendt i kokosmælk og med ris til.
Det var dejlig nemt og virkelig lækkert!

Du skal bruge:
Fiskedellerne
1 pakke fiskefars (jeg brugte Pernilles, for det er min personlige favorit) 
1½ bundt forårsløg, fint hakket
1 chili, fint hakket (i denne ret brugte jeg en meget lille habanero som gav det perfekte kick)
½ lime


Grøntsagerne i kokos
1 pose frossen grøntsager (brugte den der hedder orientalsk, men alt kan bruges og også friske)
En lille skive frisk ingefær, som blev fint hakket
½ lime
1 stor dåse kokosmælk light
1 lille tomatpure
Salt & peber
Krydderier efter smag (jeg brugte karry, garam masala og stødt kommen)


Ingredienserne, dog glemte jeg limen i billedet. 
Fremgangsmåde:

  • Bland fiskefarsen med de finthakket forårsløg, finthakket chili og limesaft.
  • Steg dem på pande ved mellem varme, i en smule fedtstof, til de er godt gyldne på begge sider. 
  • Brun krydderierne af i lidt fedtstof og tilføj finthakket ingefær og de frosne grøntsager.
  • Når grøntsagerne er ved at være gennemstegt, hæld så kokosmælk, tomatpure og lime over og rør godt rundt. 
  • Smag til med salt og peber. 
  • Når sovsen er kogt op, server så hele baduljen med ris til. 


Den færdige ret.
Er virkelig imponeret over, hvor lækre frosne grøntsager kan være. 

Håber i kan lide den, min mave og smagsløg er ihvertfald vældig tilfreds!

Velbekom

Vi smages ved, Lea


Ingen kommentarer:

Send en kommentar