[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Polentafritter

mandag den 22. august 2011

Polentafritter

Okay, jeg har virkelig forsømt bloggen og jeg undskylder! Men da McDreamy er startet i skole og vi står op 5.30, har energien til at blogge bare ikke været der. Oveni hatten har jeg haft en sygeksamen til at hænge over hovedet, som heldigvis kom ud af verdene idag. Hurra for det.

For nogle dage siden, fik vi polentafritter. Et skønt alternativ tiæ kartoffeludgaven. Har lavet dem plain før, men denne gang besluttede jeg mig for at spice dem lidt op.

Til to skal du bruge:
- 1 1/2 dl polenta eller grov majsgryn
- 3 dl vand
- olie til stegning
- krydderier efter smag, jeg valgte chili og persille.
- salt

Fremgangsmåde:
- kog en grød af gryn og vand (følg evt anvisninger på posen).
- tilsæt krydderier og lad grøden køle af.
- hæld grøden ud på bagepapir og læg endnu et stykke bagepapir over og rul med en kagerulle, så du har en flad dej på ca 1 cm.



-skær så fritter i passende størrelser.




-steg i olie til de er godt gyldne på alle sider.




Vi fik paneret rødspætte og en dip af skyr, agurk i tern, limesaft og finthakket purløg til.
Nemt og lækkert!

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

1 kommentar:

  1. MMmm... de ser gode ud, og dejligt at blive mindet om polenta. Det er for længe siden, jeg har eksperimenteret med det :-)

    SvarSlet