[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Tærte med oksekød og spinat

onsdag den 31. august 2011

Tærte med oksekød og spinat

Nå så er man igang med sidste uge af ferien, inden studiet starter igen på mandag. Sidste rigtige semester og så et semester med speciale. Puha. Glæder mig sådan til at være færdig!

Igår havde jeg overskud til at bemærke hvad det var jeg puttede i maden og tage billeder af det, så her til morgen vil jeg lige smide et lille i indlæg med opskriften mens jeg sidder i et tog der drøner afsted.

Til en stor tærte skal du bruge:

- 1 rulle tærtedej
- 1/2 pose spinat (jeg brugte optøet frossen spinat)
- 1/2 bøtte ricotta
- 1 dl mælk
- 3 æg
- 500 g hakket oksekød
- 1 peberfrugt, hakket
- 4 forårsløg, hakket
- 1 lille dåse tomatpuré
- revet ost
- krydderier efter egen smag

Fremgangsmåde:

- Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
- Brun kødet i lidt olie og tilføj forårsløg og peberfrugt og lad det svitse lidt. Krydder med salt, peber og dine yndlingskrydderier og tilføj tomatpuré, rør godt og sluk varmen.




- Bland æg, mælk, ricotta og spinat i en skål og rør godt.





- Normalt ville jeg smøre et tærtefad, lægge tærtedejen ud, prikke og forbage i 10 min, men det kiksede totalt! Sikkert fordi jeg ikke havde nogle tørret bønner eller kikærter at smide over.





- Så McDreamy måtte ned efter endnu en rulle og så blev fadet smurt, dejen lagt over, kødet fordelt og spinatblandingen hældt over.
- Bag tærten i ca. 25-30 min. Tag den ud og fordel revet ost over og lad den få 5 minuttet mere.





Jeg synes faktisk den blev ret fin! Og trefarvet! Brun, grøn og gul.

Forhåbentlig får jeg blogget lidt oftere fra nu af.

Velbekom!

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar