[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Indbagt laks

mandag den 19. september 2011

Indbagt laks

Jeg har gjort et fantastisk scoop i Føtex forleden! De skulle af med en masse frossen fisk, da de ikke skulle sælge de mærker mere. Så jeg fik en pakke rødspætter, en pose hoki, en pose kulmule, en pose ørred og to poser laks for 60 kr! Vi snakker over 4 kg fisk for bare 60 kr! Det synes jeg er ret vildt!

Men det gav mig mulighed for at lave noget jeg længe har haft lyst til at kaste mig ud i. Indbagt laks!

Til 4 personer skal du bruge:
- 4 lakseportioner uden skind
- 1 rulle butterdej
- 200 g frisk spinat
- 100 g champignon i skiver
- 1 bøtte ricotta
- Salt og peber
- 1 æg til pensling

Fremgangsmåde:
- Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
- Skyld spinaten godt i vand og smid det i en gryde, læg låg på og lad det ligge der i varmen til spinaten falder sammen. Hæld så væden fra og tilsæt champignonerne.
- Når spinaten og champignonerne har fået lidt, tilsæt 2/3 af ricottaen, sluk for varmen og smag til med salt og peber og sæt gryden til side.
- Rul butterdejen ud og del den i otte lige store firkanter. Tag en kniv og skær nogle riller på midten (se billede).
- Fordel resten af ricottaen på de fire firkanter der ikke er skåret i, læg et stykke laks på hver, fordel spinatblandingen oven på de fire stykker laks og slut af med at lægge de fire andre firkanter ovenpå.
- Pensel med sammenpisket æg rundt i kanterne og tryk sammen med en gaffel hele vejen rundt. Pensel så ovenpå 'pakkerne'.
- Giv dem i ovnen i ca. 25 minutter.





Fik desværre ikke billede af dem da de var færdige, det gik lige lidt for hurtigt.
Men nøøøøj hvor blev det lækkert! Vi fik dem med ovnkartofler og holandaise sauce til. Mums! Det kan virkelig ikke betale sig at købe dem fædige!

Velbekom!

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar