[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Bagte hokaido-kartoffel-dutter

søndag den 25. september 2011

Bagte hokaido-kartoffel-dutter

Da vi forleden fik bagt hokaido, nævnte jeg at jeg havde planer med resten af græskaret og det blev brugt til nogle lækre ovnbagte dutter som vi fik til en hel kylling med æble.

Jeg fik en hel bageplade fuld af dutter, hvilket nok er til 3-4 personer alt efter om der er andet tilbehør.

Du skal bruge:
- Et hokaido græskar, skrællet, fjernet kerner og skåret i mindre stykker
- 2 bagekartofler, skrællet og skåret i mindre stykker
- En knivspids chili
- 1/2 bøtte ricotta
- Salt
- Evt lidt revet parmesan

Fremgangsmåde:
- Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
- Kog hokaido og kartoffel stykkerne i saltet vand, til de er møre.
- Hæld vandet fra og mos med en grydeske, sammen med chili og ricotta. Jeg synes de blev lækre og med bid uden håndmixer, så de skal altså ikke moses til lind mos.
- Sæt dutter på størrelse med en god skefuld på en bageplade med bagepapir på og drys evt med revet parmesan.
- Bag i ca. 20 minutter.





Billederne blev ikke så fine pga lyset, men maden blev virkelig lækker! Rigtig efterårsmad og har allerede planer om at lave hele retten igen.

Er blevet ret pjattet med hokaido. Tror jeg skal prøve at bage noget med det i. Noget andet jeg også gerne vil prøve, er butternutsquash. Nogen der har erfaring med den? Smag? Hvad er den god til?

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

4 kommentarer:

  1. Det var lige dne opskrift jeg står og mangler!
    Har det lækreste græskar der står og venter på at blive brugt, men jeg vidste ikke rigtig til hvad- det ved jeg nu:)

    SvarSlet
  2. MissMuffin - de bliver virkelig også lækre! Og så er det nemt! :)

    SvarSlet
  3. Hvad kan man forlange mere, når det er nemt og lækkert :)


    Hilsen


    Mads
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlet
  4. Mads -Det er jo også lige det :)

    SvarSlet