[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Asiatisk inspireret fadkoteletter

tirsdag den 5. april 2011

Asiatisk inspireret fadkoteletter

Med inspiration fra det nyeste Mad! magasin  gav jeg mig i kast med en omgang fadkoteletter idag. Jeg har dog ikke fulgt opskriften fra bladet, så det er den udgave jeg lavede i får her.

Du skal bruge:

1 pakke fadkoteletter
2 porrer, den ene skåret i skiver, den anden finthakket
1 æble, skåret i mundrette stykker
1 pære, skåret i mundrette stykker
1 pakke babymajs, skåret i mundrette stykker
1 pakke sukkersnaps
½ habanero chili, fint hakket
1 lime, presset
2 cm frisk ingefær, fint hallet
2 tsk stødt kommen
2 tsk karry
2 tsk grøn karrypasta
1 dåse kokosmælk, light
1 dl grøntsagsbouillon
100 g cashewnødder
Olie
Salt & peber


  • Start med tænde ovnen på 200 grader.
  • Tag en dyb tallerken og bland saften fra limen, stødt kommen, ingefær, chili og en smule olie og vend koteletterne heri. Brun koteletterne derefter på panden og læg dem i et ildfastfad og hæld saften på panden over koteletterne. 
  • Strøg babymajs og sukkersnaps over. 
Min marinade til koteletterne.



  • Hæld lidt olie på panden, tilføj så den fint hakket porre og karry og lad det brune i et minut, mens der bliver rørt i det. 
  • Tilføj så æble, pære og karrypastaen og svits under stadig omrøring. 
  • Hæld bouillon og kokosmælk over og lad det koge op. 
  • Hvis du synes det er for tyndt, kan du tilføje lidt marizena-blanding. 
  • Hæld så hele herligheden over koteletterne og giv dem 15-20 minutter i ovnen. 

Vi fik glasnudler til. Synes de er fine, men kæresten var ikke begejstret, så næste gang bliver det med ris. 



  • Når retten har været i ovnen, drys så med den skiveskåret porre og cashewnødderne. 

Den færdige ret.


Jeg synes det var en nem og lækker hverdags ret og helt sikkert noget jeg vil lave igen.
Det må dog blive uden nudler, men er ved at være lidt træt af ris. Nogen der har en idé til hvad man ellers kan spise til sådan en ret, hvis det ikke skal være nudler og ikke skal være ris?

Velbekom

Vi smages ved, Lea

PS. Har du erfaring med macarons? Så giv lige en hånd her, tak.




5 kommentarer:

  1. En ny Aalborg-blogger..
    Dejligt !
    :-))

    SvarSlet
  2. Lækkert med koteletter i karry :-) Hvad med at servere sådan en ret med bulgur, quinoa, perlebyg eller kogt parboiled spelt? Det er rat at kunne veksle lidt imellem de forskellige kornprodukter så man ikke når at blive træt af nogen af dem ;-)

    SvarSlet
  3. ægnudler?

    jeg har erfaringer med macarons, men de er ikke for gode haha:

    http://carlamad.blogspot.com/2011/03/macarons.html

    SvarSlet
  4. Malou -Jeg glemmer tit at man kan bruge bulgur, perlespelt mm i andet end salat :) Har aldrig prøvet quinoa, men har tit stået med en pose i hånden, er det godt? :)

    Carla -Det er altid godt at se hvad man ikke skal gøre ;)
    Og alle nudler er desværre et no-go her i huset, hvis det skal stå til min kæreste.

    SvarSlet
  5. Det-lille-køkken -Tak for den fine velkomst, her i blogland :)

    SvarSlet