[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Chunky-monkey-kage

lørdag den 16. april 2011

Chunky-monkey-kage

Jeg var i Føtex forleden dag og mine øjne låste sig fast på en bøtte Ben & Jerry's is, nemlig chunky monkey. Lækker banan is med valnødder og chokolade. Behøver jeg at sige mere?
Men jeg havde også lyst til kage og jeg synes ikke det var en god idé med begge.
Så efter at have overvejet det længe, blev jeg enig med mig selv om, at man måtte kunne kombinere de to skønne ting.

Derfor lavede jeg chunky-monkey-kage!

Du skal bruge:180 g mel
3 æg
2 mosede bananer
1 spsk vaniljesukker
1 spsk bagepulver
1 dl smags-neutral olie
1 dl mælk
150 g chokolade knapper
100 g valnøddekerner

Fremgangsmåde:

  • Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
  • Bland mel, æg og banan sammen og rør godt. 
  • Tilføj vaniljesukker og bagepulver og rør endnu engang. 
  • Tilføj så olie og mælk og rør igen. 
  • Vend chokolade og valnøddekerner i.
  • Hæld blandingen i en smurt brødform og bag det i 40-45 minutter. 


Kagen blev ikke fancy, men den smager skønt!

Velbekom!

Vi smages ved, Lea

3 kommentarer:

  1. Wow, den ser vel nok god ud, den skal da klart prøves :-D

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak for inspiration! Den ER rigtigt god. Jeg og Lasse har haft en chunky-monkey-orgie i aftes:D Det der er tilbage skal mine forældre få til dessert til morgenmaden når de kommer i morgen:)

    SvarSlet
  3. Tak for feedback Kaja :) Håber dine forældre også synes om den :)

    Banan, chokolade og valnød ér bare en god kombination!

    SvarSlet