[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Kulmule i ovnen

lørdag den 30. juli 2011

Kulmule i ovnen

Jeg er så heldig, at jeg næsten altid finder et godt tilbud i Føtex, når jeg er nede og handle. Har nemlig fundet ud af, at de har en frysedisk hvor der næsten altid er noget frost på tilbud, og som ofte noget fisk. Jeg fandt forleden en pose med kulmule på tilbud til en 20'er og da jeg ikke rigtigt kendte fisken tænkte jeg at for den pris, var det da et forsøg værd!

Normalt når jeg skal prøve noget nyt, googler jeg lidt frem og tilbage for at finde ud af, hvad andre har gjort og for at få lidt inspiration, men denne gang var det min kære mor, der kom med den gode idé, at man kunne give dem en tur i ovnen. Så det gjorde jeg!

Til to personer skal du bruge:
(der var lidt grønt i overskud)

-2 kulmule fileter
-½ pose "nemme kartofler", skåret i grove tern
-1 peberfrugt, skåret i strimler
-1 porre, skåret i "tykke" ringe
-1 bakke snack tomater
-2 fed hvidløg, skåret i grove tern
-1 citron
-frisk oregano og timian
-1½ dl hvidvin
-lidt olie
-salt og peber
-evt. lidt godt brød til
-evt. hakket persille ved servering

Fremgangsmåde:



  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
  • Pres lidt af citronen i en lille kop og stil det til side.
  • Fordel alle kartoflerne, porre, peberfrugt, hvidløg, tomat, timian, oregano i fadet. Pres resten af citronen over, hæld lidt olie over, 1 dl hvidvin og krydder med salt og peber. Vend det hele rundt engang. Sæt evt de pressede halve citroner ned i faddet. 

  • Læg sølvpapir over faddet og stil det i den varme ovn i 25-30 minutter. 
  • Tag faddet ud af ovnen og læg de to fileter over, hæld en ½ dl hvidvin over fiskene, pensel med lidt olie og krydder med salt og peber. 

  • Sæt faddet i ovnen igen, nu uden sølv papir, i 15-20 minutter. 


Nemt, lækkert og sundt!
 Det var en virkelig simpel ret, som smagte skønt! Jeg tror dog jeg vil prøve noget andet med de resterende kulmuler, hvad ved jeg dog ikke endnu. Måske stege dem på en måde? Nogen der har nogle forslag?


Nåhja, og så "kom jeg til" at lege lidt med maden, da vi skulle vaske op.
Velbekomme!

Vi smages ved, Lea


4 kommentarer:

  1. Uhm, lækker fisk. Ha ha, elsker også 'leg med mad' :-D

    SvarSlet
  2. Malou -Haha, ja det var så fristende da jeg så de to halve citroner ;) Man skal jo også have det sjovt i et køkken! :D

    SvarSlet
  3. Frosne Fisk, hmmm I min eksistere det ikke
    Sorry

    SvarSlet