[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Peach melba tærte med kanel crumble

onsdag den 13. juli 2011

Peach melba tærte med kanel crumble

McDreamy er på playdate ved naboen så jeg ville bage en tærte som de kunne få :) Bare for at være en sød kæreste.
Valget faldt på en peach melba tærte, eller det var hvad min fantasi rakte til. Jeg valgte også at putte en crumble oven på, med kanel i.
Har fået feedback og tærten var en vinder -og det synes jeg egentlig også!

Du skal bruge: 
Færdiglavet tærtedej
1 dåse ferskener, skåret i både
200 g hindbær

Crumble:
2½ dl mel
3 spsk sukker
1 dl havregryn
1 tsk bagepulver
1 tsk kanel
1 æg
2 spsk vand
3 spsk smagneutral olie

Fremgangsmåde:

  • Smør et tærteform, fold dejen ud, prik den med en gaffel og bag den i 15 min. i en varm ovn ved 180 grader varmluft. 
  • Bland de tørre ingredienser til crumblene og vend de våde i og stil skålen til side.
  • Når tærtebunden er færdig, tag den ud og drys hindbær og ferskener ud over bunden. Tag crumble-dejen og drys den i små "klumper" ud over frugterne. 
  • Bag tærten i 25-30 minutter. 
Tærten på vej ind i ovnen.

Tærten blev serveret med en blanding af ricotta, græs yoghurt, flormelis og blomsterhonning. Meget lækkert. Meget nemt. Jeg er virkelig vild med nemme, men lækre, løsninger for tiden.

Det færdige resultat. 
Velbekom!

Vi smages ved, Lea.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar