[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Ultra nemt grønt til grillen

søndag den 31. juli 2011

Ultra nemt grønt til grillen

 Idag har været en af de dovne, især hvad maden angår.

Frokosten stod på en mini udgave af burgeren fra igår, dog uden salat og tomat. Denne her passede perfekt i størrelsen, så vi sprang mavekramperne over. Dertil fik vi en dejlig smoothie med sådan en smoothie-pakke fra Føtex, hvor der er små frugt-poser til tre smoothies. Det var super lækkert, at der var ingefær og mynte med.

Dejlig frokost!

Dagen bød på udflugt med to af McDreamys venner, så bilen blev pakket med grill og tæpper og så drønede vi ellers til stranden. Jeg var ikke rigtigt gearet til at diske op med det helt store, for drengene ville i sidste ende nok være lidt ligeglade, så længe der var pølser! Men jeg vil altså bare gerne have noget grønt til! Så jeg smed nogle spyd i en vandflaske i nogle timer, så de kunne holde til at ligge på grillen, og så biksede jeg nogle hurtige grøntsags-spyd sammen.


Egentlig kan man bruge stort set alle grøntsager. Jeg valgte at bruge små tomater, rødlød, peberfrugt, squash og aubergine.
Havde en lille smule pesto tilbage fra burgerne, som jeg tyndede op med lidt olivenolie, som vi tog med ud til grillen. Spydene blev smidt på, penslet og vendt og drejet.
Et nemt alternativ, når man ikke bare gider nøjes med en pølse.

Ikke et prangende tallerken, men spydet var lækkert og ostepølsen var også fin.
Vi købte også en pose skumfiduser, som fik en tur over de sidste gløder i grillen. Jeg elsker simpelthen skumfiduser på den måde. Den sprøde karamel overflade og det bløde søde indre. Mums! Rigtig godt punktum på en omgang grill!

Mmmm!
Bagefter hjem på sofaen til en god film! Men nu sidder jeg så og skal forstille at skrive på min opgave, så må hellere sige over and out.

Lige et lille billede fra standen. 


Vi smages ved, Lea

2 kommentarer:

  1. Hej

    Den smoothie ser rigtig, rigtig lækker ud! Og også lækre blleder.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Ungersvenden -Tak :)
    Smoothien var virkelig også lækker! og læskende på sådan en hed dag.
    /smagssag

    SvarSlet