[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Nem hjemmelavet koldskål med hindbær +morgenmadsburger

lørdag den 30. juli 2011

Nem hjemmelavet koldskål med hindbær +morgenmadsburger

For noget tid siden, var jeg til fødselsdagsbrunch hos en veninde, som serverede denne her lækre koldskål, dog uden hindbær. Jeg var så heldig at få opskriften, som viste sig at være fra Super Bests hjemmeside.
Jeg lavede den da jeg havde besøg af en veninde fra Aalborg, vi fik det til morgenmad som dessert efter en god morgenmadsburger.

Koldskål med hindbær:

Du skal bruge:

-1 l kærnemælk
-½ l ymer
-1 dl sukker
-1 stang vanilje
-1 usprøjtet citronskal, revet
-200 g hindbær

Fremgangsmåde:

  • Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud og blad det sammen med sukker. 
  • Tilføj så kærnemælk og ymer og rør godt rundt.
  • Smag til med citronskal.
  • Tilføj hindbær og blend med en stavblender til alle bærene er "væk". 
  • Smid vaniljestangen i skålen og stil den på køl i mindst en halv time. 
Vi fik de der søde mini kammerjunker med jordbærsmag fra Tylstrup. Jeg synes simpelthen de er herlige! Som små sommer-pebernødder!


Lækker lyserød koldskål... Mmm...

Bruncburgeren var egentlig virkelig simpel og virkelig lækker! En god hjemmebagt bolle, scambled eggs, bacon, ruccola, agurk, tomat, peberfrugt og hytteost! Lækker start på morgene! 


Brunchburger
Vi var alle tre enige om, at det var en lækker omgang morgenmad, bare man dog havde tid og overskud til at bikse det sammen hver morgen!

Velbekomme!

Vi smages ved, Lea

Ingen kommentarer:

Send en kommentar