[b:include data='blog' name='all-head-content'/> Smagssag: Spiselige blomster, hvor?

søndag den 31. juli 2011

Spiselige blomster, hvor?

Nu har jeg siddet længe og savlet over de utroligt smukke anretninger man kan finde på Fjordrejens blog. Wauw. Kunne virkelig også godt tænke mig, at prøve det der med spiselige blomster. Både til anretning, men har også set en lagkage hvor der skal blomster i, kandiseret rosenblade og blomstersukker, for bare at nævne nogle af de ting jeg godt kunne tænke mig at lave.

Men nu er det sådan, at jeg bor i lejlighed uden så meget som en altankasse, så har ikke rigtigt mulighed for at så nogle blomster selv, så hvad gør man så?
Går stærkt ud fra, at man ikke bare går ned i Føtex og køber et bundt roser?

Nogen der ude, der kan hjælpe?

Vi smages ved, Lea

6 kommentarer:

  1. Jeg har et par potter udenfor med spiselige blomster, og flere af dem kunne godt overleve i en vindueskarm - for eksempel har jeg en potte med lavendler stående i vores køkkenvindue, og de er forholdsvis lette at opspore - også udenfor planteskoler.

    Hvis du vil bruge roser i madlavningen, så skal du enten have fat i økologiske (det er sjældent, at jeg ser dem i butikkerne, men de findes), dyrke dem selv eller få dem af venner, der ikke bruger sprøjtemidler :-)

    Sidste år ledte jeg efter spiselige blomster hos de nærmeste planteskoler og var ikke så imponeret over udvalget, så i år købte jeg frø hos Camilla Plum på fuglebjerggaard.dk - og det var generelt en succes, så der vil jeg også købe fra næste år :-)

    SvarSlet
  2. Sidste år købte jeg småbakker med blomster i Bilkas grøntafdeling - men har desværre kun set det i en ganske lille periode.
    - Men prøv at lav din vindueskram til et drivhus - jeg har også haft morgenfruer i vinduskarem for mange år siden ... du skal bare sørge for at de står godt i solen.

    SvarSlet
  3. Piskeriset -Tak for tippet :) Har også selv siddet og drømt om stor have, når jeg har kigget inde på fuglebjerggaard.dk. Og fandt også en anden side hvor man kunne købe fine frø http://www.albinusfro.dk/shop/spiselige-sommerblomster-527p.html men jeg må vidst hellere holde mig i det små, når det skal være en vindueskarm-blomst. Men vil prøve lavendler :)
    Så mange tak!
    /Lea

    SvarSlet
  4. Sofie -I grøntafdelingen? Hvor spændende :) Må nok hellere holde øjnene åbne i fremtiden!
    Tak for svaret.
    /Lea

    SvarSlet
  5. Hej Lea

    Dejlig blog, du har.

    Det klart billigste og nemmeste ville være, hvis du selv dyrkede lidt eller hvis du kendte nogen med en kolonihave eller have.
    Du kan selvfølgelig også købe blomster på markeder, fx på Ingerslevs Boulevard, for de er typisk plukket lige hjemme i deres egen have. Men igen, det er nok lidt dyrt.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  6. Ungersvenden -Tak for tippet med markedet :) Må se om jeg ikke kan finde ud af noget hjemme-planterri :)
    /Lea

    SvarSlet